lørdag 25. mai 2013

Prosjekt drivhus

Her har det gått i hundre og bloggingen har ligget på hylla ei stund. Jeg har nemlig vært i full sving med min nye hobby: Prosjekt drivhus. Jeg har kjøpt et sånt flatpakke drivhus fra Plantasjen. Jeg har sådd tomat, paprika, chilli, ruccula, salat, reddiker, gulerot og sitron. Jeg har jukset litt og fått tak i noen "ferdige" planter på plantasjen: aubergine, melon og squash. Jeg syns det er så utrolig gøy å få ting til å vokse (de få gangene jeg får det til).  Veldig morsomt å gjøre sammen med lillegutt også.

Problemet er at jeg absolutt ikke har grønne fingre. Min venninne i England ga meg dette diktet, etter flere mislykkede grønne prosjekter:

The things I sow somehow don’t grow
I’m sorely disenchanted
But, Oh, what luck I have with stuff
I’ve never even planted

Så får vi se om det blir noe liv i drivhuset mitt i sommer. Jeg krysser fingre! Gøy uansett da.





4 kommentarer:

  1. Så spennende, det er så morsomt med det man kan hente fra egen hage eller kjøkkenbenk :) ferske urter og grønnsaker er bare kjempegodt!

    Lykke til med prosjektet og fortsatt god helg :)

    SvarSlett
  2. Så gøy. Jeg ønsker meg også drivhus. Lykke til med plantene. D

    SvarSlett
  3. Så gøy med eget drivhus,spennende å dyrke fram planter og slikt sjølv:)
    Lykke til!

    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Oi, så gøy!!
    Flink du er:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...