tirsdag 24. april 2012

Hjemmelaget pute med trykk

Har lenge gått å hatt lyst på ei pute med bilde på, men flere av de koster borimot 1000 kr. Så derfor er det DIY time. Denne puta laget jeg på under en time.


Dette trenger du:
- Lyst stoff
- T-shirt transfer ark (jeg kjøpte mitt på Clas Ohlsson)
- En blekkprinter
- Saks
- Tråd
- Symaskin
- Evt. en glidelås til puta.

Dette gjør du:
Velg motiv.Husk at bildet blir speilvendt, slik at denne klokka måtte jeg speilvende i Photoshop først. Print ut ønsket motiv.  Klipp rundt motivet, og legg det med bildet ned mot stoffet. Bruk et strykejern på varmeste temperatur og stryk på bildet etter instruksjon på t-shirt arket. Så er det bare å klippe ut to firkanter og sy rundt på vrangen. Dette var skikkelig gøy. Tror jeg må stryke motiver på flere ting.



















































Linker også tilbake til Fabelaktig som har en utfordring om å vise frem favorittputa. Denne er favoritten siden jeg laget den selv :)

3 kommentarer:

  1. Såå stilig den ble! Og så flink du er som gjorde det selv! Tusen takk for tipset! :)

    Ha en fin kveld :)
    Klem Lisa:)

    SvarSlett
  2. Hei søte deg!
    Så utrolig kjekt at du deltar inne på min utfordring:)
    Puta du viser er bare lekker! Tenk at du har lagd den selv!

    Fin helg!
    Fabelaktig

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...